October 11, 2009

ICYA2009 - Cracovia

A fost ICYA 2009, International Conference of Young Astronomers, in septemrbie; un eveniment in cadrul Anului International al Astronomiei. Polonezii oricum organizau o conferinta de astronomie la nivel national, asa ca s-au gandit pentru 2009, care e anul international al astronomiei, sa o faca la nivel mondial - rezultatul fiind ICya2009. Au reusit de minune, s-au strans acolo astronomi de toate varstele, profesionisti si amatori, din toate tarile, printre care si eu. Trebuie sa marturisesc ca m-au impresionat polonezii si ce au reusit ei sa faca din invatamant si astronomie, neuitand ca ei sunt tara lui Copernic si a lui Curie.
Banii pentru a organiza aceasta intreaga conferinta au fost furnizati de catre cinci universitati poloneze si primaria Cracoviei. Ma gandesc daca as merge la Oprescu, ca el e acum primar, si i-as cere fonduri pentru o conferinta astronomica internationala, la care astroLog m-ar trimite?



Lasand gluma la o parte, am sa postez cateva poze (am facut destuld e putine fotografii reusite si pe deasupra aveam obiectivul murdar, fara capac si fara kit de curatare).

As putea vorbi mai mult despre ofuri de genul: de ce educatia in stiintele exacte este ignorata la noi de stiti voi cine? Sau de ce astrofizica si astronomia si in general cercetarea sunt si ele ignorate?... Dar m-as supara prea tare. As putea vorbi despre oamenii de la conferinta, care au fost extraordinari. Dar n-as termina in seara asta...

Asa ca mai bine pun cateva fotografii:





Posterul cu lucrarea noastra, realizata de niste colegi si de mine.

Am carat posterul cu trenul pana la Cracovia, un poster mare, A0., cu ajutorul a doua colege: Dana si Madalina; nu stiu ce ma faceam fara ele, eu era sa uit posterul intr-unul din trenuri, ca am schimbat vreo 3 pana la Cracovia (multumim CFR!). Cum am ajuns si am aflat unde este panoul nostru, l-am asezat repede, am pus jos cafeaua si am facut o poza. Daca se intampla ceva cu el, macar sa am fotografia.


Un telescop Maksutov (!) de 10 inchi. Il foloseau ca sa isi formeze studentii mana...



Piata mare, cu Catedrala Maicii Domnului, targul de flori si Turnul Primariei.

Vanzator de langa piata mare.

Fotografiile, bineinteles, nu sunt reprezentative pentru oras. Am avut destul de putin timp, cel putin eu, la dispozitie ca sa ma plimb. Asta si din cauza proastei mele organizari. Am vizitat in schimb lagarul Auschwitz-Birkenau, dar pozele de acolo sunt pentru un intreg update, mai tarziu, pentru cand developez si filmul.

Din multe puncte de vedere Polonia seamana cu Romania, este insa mai curata, nu peste tot, ce-i drept, dar exact acolo unde conteaza cel mai mult este: in centrul oraselor, in autobuze si tramvaie, langa monumente si institutii si in zonele protejate ale orasului vechi - zone pe care chiar le ocrotesc.


Pentru fotografii cu oamenii de la conferinta facute de cei de acolo si pentru alte detalii despre ce a fost sau ce va fi, aveti link catre site-ul oficial:
http://www.icya2009.org/

No comments: